A cikk eredetije 2018 -ban íródott, és akkor még nem is sejtették az amerikai Forbes szakértői, hogy kevesebb mint 6 év múlva az emberek tényleg a home office és az irodai munka közt gondolkodnak majd, illetve az irodisták java része idővel az otthoni munkavégzésre áll át. A koronavírus-járvány 2020 márciusi hivatalos megjelenése óta eltelt több mint 2 év, de még mindig viszonylag sokan home office -ban maradtak, és sok munkáltató ezt el is fogadta, sőt, rendszert épített köré. De van itt egy új alternatíva, ami ma éppúgy aktuális, akár 2018 -ban.
Marissa Mayer 2013-ban egyszerűen betiltotta az otthoni munkát a Yahoo -nál, ezzel pedig elég nagy port kavart. Az ő meglátásai szerint azért van erre szükség, mert az otthoni munka tönkreteszi a vállalati kultúrát, csökkenti a produktivitást, és nem lehet számonkérni az alkalmazottat. Bár a dolog azóta elült, Ellis Talton és Remington Tonar, a Forbes.com külsős szakértői nagyon érdekes szempontból közelítették meg ezt, méghozzá az aktuális technológiai trendekhez igazodva.
Szerintük ugyanis az önvezető autók korában a kocsiból való munkavégzés lehet a jövő.
Miután az önvezető autók felforgatják a fél világot, a vállalatvezetők egy bináris kérdésből (iroda/home office) áttérnek egy sokkal összetettebb, bizonyos szempontok szerint egy nagyon hasznos, más szempontok szerint pedig igen káros vállalati viselkedéskultúrára. Bár ez igen messze áll jelenleg a valóságtól, a legfejlettebb önvezető autós technológiáknak is súlyos hiányosságaik, hibáik és buktatóik vannak, erről korábban írtunk már a San Francisco-i Cruise robottaxik, illetve a Teslák esetében is. Ez a fajta közlekedési módszer egyelőre sokkal közelebb áll ahhoz, hogy inkább valamivel biztonságosabb, mintsem kényelmesebb legyen az autózás.
De számoljunk most azzal, hogy nem kell több tíz évet várni arra, hogy az autóvezetőből már csak utas váljon, és 100% -ban mással törődhessen. Ezesetben évente több száz órányi ideje szabadul fel a munkavállalónak, a szakértők szerint pedig amellett, hogy ennek a produktivitás és a lyukas idő kihasználtsága miatt gazdaságilag is látható következményei lesznek majd, az irodából dolgozó kollégák számára frusztrációt jelent. Zavaró lehet, ha valamelyik kolléga rendszeresen késve érkezik arra hivatkozva, hogy az autóban elvégezte a munka javát, illetve eleve nagyon súlyosan visszavetheti a munkahelyen tartózkodó kollégák munkáját, hogy folyamatos jövés-menés válik lehetővé.
Ezzel együtt eljöhet majd a post-urban társadalmak kora, amikor mindenki minél messzebbre költözik a nagyvárosoktól, egyrészt kényelmi szempontból, másrészt azért, mert kvázi megteheti, hisz a hosszú autóút is ki van maximalizálva. Emellett a hosszabb ebédszünetek, a napközbeni indokolatlanul hosszúra nyúló pihenők, valamint az “előbb lelépek” munkahelyi viselkedés lesz majd a legjellemzőbb, hisz hazafelé épp ugyanannyit tud még dolgozni, mint a reggeli munkába érkezése előtt.
A szakértők tovább fokozták a kontra érveket, méghozzá azzal, hogy a munkavállaló túlterhelése is elérhetőbbé válik, hisz utazás közben kötelezően csatlakoznia kell az online megbeszélésekhez, hisz nincs olyan tényező, ami zavarhatná, és az e-mailekre is egész nyugodtan válaszolgathat. Nem csak, hogy nem jut már az a kevés idő sem amit addig vezetéssel töltött, de komolyan megnövekedhet a munkaidő, amennyiben a vállalat nem veszi figyelembe hogy az utazás közbeni munka is lehet annyira hasznos, mint amit az irodában ülő kollégák végeznek. Tehát az autó lesz az új mobil-iroda, és az egyetlen nyugtunk ezután már talán csak a wc -n ülve lehet.
Eközben más területeken pedig:
Ez a 7 technológiai újítás fogja meghatározni a jövőnket
A technológia napjainkban gyors ütemben fejlődik, ami tulajdonképpen egy öngerjesztő folyamat. Az új technológiáknak köszönhetően gyorsabb ütemben tudnak majd terjedni a még újabb technológiai vívmányok, és ki tudja, hol a vége. Ha egyáltalán lehet ennek vége, vagy egy esetleges megtorpanás az, amivel szembe kell majd néznünk.