Az izraeli Electreon egy közel két kilométeres szakaszon próbálta ki az új technológiát, ami szerintük megváltoztatja majd a közlekedést. Nem ők az elsők.
Korábban próbálkoztak már útburkolatba szerelt napelemekkel más városokban, például 2016 -ban a francia Tourouvre mellett, ahol az eredeti tervek szerint a város közvilágítását látták volna el a napelemek által előállított árammal, viszont olyan szinten elhasználódott rövid idő alatt, hogy nem érte meg a cseréje sem.
A mostani próbálkozás azért jobb, mert nem állítja elő a termelt energiát, csupán átadja az ezt felvenni képes autóknak és tömegverekedés járműveknek, így nem csak zöldebb, de hosszú távon olcsóbb is lehet a tömegközlekedés fenntartása. Ez az izraeli újítás annyira tetszett a svédeknek, hogy már jelentkeztek, hogy ezt Gotland szigetén is kipróbálnák.
Annak ellenére, hogy a napelemes utak már párszor kudarcot vallottak, az USA -ban és Kínában is vannak vállalatok, melyek nem adják fel.
Egy másik nagyszerű technológiai újítás, ami ugyancsak a közlekedésben rejlő lehetőségeket kutatja:
Elon Musk két cége együttműködésének eredményei nagyon látványosak
Sokan nevetnek a The Boring Company -n ami egy furcsa szóösszetételből alakult. Az unalmas vállalatnak csúfolt cég valójában a “bore”, azaz fúrás szóból keletkezett, az meg csak a véletlen műve, hogy a “boring” szónak is jelentése van. Viszont amennyire vicces a név, annyira komoly amin dolgoznak.