“Egy barátomnak az alvállalkozóként, hivatásosként dolgozó fűkaszálók cseszték össze a pár éves Suzukiját, a pókhálós lökhárítóval hónapokig járt ügyvédhez, nem is tudom, hol tart az ügy. És arra is ébredtem már fel, hogy az utcafronti ablakaimon kopognak a záporozó kavicsok. Ez így egyáltalán nem oké. Meg az se, amikor a védőponyvát három méterrel arrébb tartják – ha egyáltalán, mert itt ugye, az se volt –, mint ahol a gépkezelő halad.” – írta a Totalcar cikkírója, és erről eszünkbe jutott, hogy vajon olcsóbb lehet-e javíttatni egy szélvédőt, amikor kavics találja telibe, vagy érdemesebb akkor már inkább cserélni? A válasz sokak számára annyira nem egyértelmű, ezért érdemes erről kicsit többet is írnunk.
Hogy tudjuk megvédeni az autót?
Most őszintén, tudunk mindenre gondolni, és mindenre felkészülni? A lakótelepi autótulajok nagy részének például garázsa sincs, és egyszerűen lehetetlen egy zsúfolt panelkörnyezetben olyan helyre állni, ahol garantáltan nem cseszi össze egy autó gumijai alól felpattanó kavics, vagy a vadul fűkaszáló melósok. Akkor mit tegyünk? Takargassuk állandó jelleggel a szélvédőt, télen-nyáron? Valójában elkerülhetelenk az esetleges baleset. Ha pedig meg van a baj, megjelennek az első repedések, tudnunk kell, hova fordulhatunk, a lehető leggyorsabban.
Miért rohannék én azonnal a kőfelverődéssel szervizbe?
Mint említettük, egy szélvédőt ért balesettel, ha csak egy apró repedés vagy “lyukról” is van szó, azonnal forduljunk szakemberhez. A repedésekbe az ablaktörlő pillanatok alatt bekotorja a koszt, még akkor is, ha te ezt szabad szemmel nem feltétlen látod. A szélvédő elsődleges javítási módja a ragasztás, és az anyag csak 100% -ig tiszta felületen ragad meg jól, csak így használható hatékonyan. Amíg nem törik az üveg teljesen, minden kőfelverődés JAVÍTHATÓ!
Ne higyj azoknak, akik rögtön a cseréltetést javasolják!
Nagyobb kőfelverődésnél sokan rögtön teljes cserét javasolnak, azonban mi azt javasoljuk, előbb vedd fel a kapcsolatot szakemberekkel, mert szinte biztos, hogy tudnak egy olcsóbb, mégis garanciális megoldást. Persze, egy csere sokkal gyorsabb, ha találsz alkatrészt, azt ki is fizeted, akkor a szakik 1 órán belül bepattintják neked. Azonban egy eredeti szélvédőt találni horror, és nem is biztos, hogy sikerül. Az utángyártott pedig tudjuk, milyen általában. Akárhogy számolgatjuk, ez nem éri meg. A csere helyett a javítás az ésszerűbb és takarékosabb.
Számít, milyen drága az autóm?
Cserénél egyértelműen számít, hosz a modernebb gépkocsik szélvédőjében már szenzorok, például esőszenzor és antenna, illetve fűtőszálak is lehetnek, míg az olcsóbb típusoknál ez azért nem ennyire komplex, viszont anyagilag még így is rosszabbul jársz, mint a javítással. Nem is beszélve arról, hogyha már valamit szétszedtek akkor sosem lesz ugyan olyan hiába a pénz. Egy gyárilag összerakott autó az csak akkor marad gyári ha úgy is marad.