Az Egyesült Államok, az Egyesült Államok közlekedési hatósága, a DriveOhio (az állam négy városa – Columbus, Athens, Dublin és Marysville), a Közlekedési Kutatóközpont (TRC) és az Indiana állambeli közlekedési hatóság is részt vesz egy nagyszabású projektben, közvetve illetve közvetlenül.
Ez egy 4,4 millió dollárból megvalósuló nagyobb projekt része, a több mint 3500 kilométer hosszú I-70-es autópálya egy szakaszán, ami Columbus és Indianapolis közti útvonalat jelenti számos hasonló dologgal kísérleteznek. A gazdaságélénkítő hatás mellett nyilvánvalóan hiteles adatokat várnak a 4 éves kísérlet során, aminek első lépése egy mindössze 35 mérföld hosszú szakaszon önvezető kamionok közlekedése.
A Tesla önvezető kamionja sehol sincs a Volvo innovatív járgányához képest
Még az ősszel mutatták be a Vera elnevezésű önjáró kamiont, aminek egyszerűen nincs fülkéje, méghozzá azért, mert semmi szükség rá. A kamion egy előre beprogramozott útvonalon képes nagy terheket vontatni, egyenlőre mindössze 40 km/h sebességgel, még csak a göteborgi kikötőben húzza a konténereket, de azt viszont nagyon pontosan, a forgalmat figyelembe véve.
Azt remélik, hogy hamarosan technológiai szolgáltatókkal, járműgyártókkal, regionális logisztikai tanácsokkal és privát szállítmányozó cégekkel is társulhatnak majd ebben a kísérleti projektben.
(Forrás: IoT Zóna | Borító: Vlad Vasnetsov // Unsplash)