Russ Stover 23 évnyi munkája és közel 200.000 dollárja bánta, hogy szanaszét törték az egyedi karosszériás, ültetett futóműves, 10 literes feltöltős Chevy big blockkal felszerelt 1964-es Mercury Comet.
A tesztút tele volt hibákkal, és már az első jeleknél nem szabadott volna forgalomban menniük vele tovább. A 2200-as fordulaton megszoruló gázpedál eleve egy baljós jel volt, hogy ez mehetne még vissza a műhelybe egy kis bütykölésre, de a valódi gond hogy utoljára 17 éve nyúltak a fékekhez, nem csak alulméretezettek voltak a Mercury eredeti állapotához képest, de a fékfolyadék is elöregedett, olyannyira, hogy a szagát is érezték.
Ráadásul az egyetlen biztonsági funkció, amivel elkerülhető lett volna a baleset, egyszerűen nem volt az autóban. A kézifék hiánya nagyban megnehezítette, hogy sűrű forgalomban bármit is lehessen tenni, bár mi valószínűleg inkább középre kormányoztuk volna a verdát, minimalizálva a lehetséges kárt. De nem így tettek, mentségükre szóljon, óriási lehetett a pánik (ami az arcukon is látszik) és felkészültek a becsapódásra, 70 km/h -val egy Honda Odyssey hátuljában állat meg. Egyikük sem úszta meg sérülések nélkül.
Ross pár napja a YouTube videó alatti kommentszekcióban reagált a jogos kritikákra, amiket kapott. Azt írja, hogy nagyon bánja, hogy másokat is veszélybe sodort, a kórházban százszor végigjátszotta fejben, mennyi előjelre nem figyelt oda és nem vette komolyan. Szerinte egy normális autóban a 2200-as fordulatszámnál beragadó gázpedál nem a világ vége, könnyen kezelhető, ez viszont nem egy modern kocsi, sok hiányossága volt. A vészfék hiányát is sokan kritizálták, jogosan, erre azt mondta, hogy valójában nem is tervezett közúton menni vele mindaddig, míg nem szerelnek bele egy kéziféket, trélerrel szerette volna szállíttatni kiállításokra. Többen felvetették, hogy visszaválthatott volna, viszont olyan pánikban volt, hogy csak eszetlen kapkodás lett belőle. Elmondása szerint a Honda vezetője nem sérült meg, köszönhetően a modern autók karosszériájának energiaelnyelésének és a számos biztonsági berendezésnek. Az autónak volt biztosítása, de nem balesetre, úgyhogy az ezzel kapcsolatos eljárás azóta is zajlik.
Azt nem tudjuk, hogy a Mercury mennyire menthető, de ezt a Porsche -t még törötten is el tudták adni:
Egy Porschénak ára van, akkor is, ha szanaszét törik…
A helyzet az, hogy ez egy viszonylag ritka, nagyon fasza állapotban lévő Porsche volt valamikor, de egy váratlan baleset gyorsan változtatott az állapotán. Persze az árán nem sokat, mert az 1986-ban bemutatott darabból alig párszáz készült. Arra valószínűleg senki sem számított, hogy ilyen csúnyán összetörve is elkel 425 ezer dollárért, azaz csaknem 120 millió forintnak megfelelő összegért.
(Forrás: Totalcar)