Politikusok, celebek, milliárdosok és egyéb közéleti személyiségek számára, akik kicsit is veszélyben érezhetik magukat.
A BMW megépíti az első elektromos hajtású, páncélozott i7 -et, mely előreláthatólag jövőre debütálhat majd. Sőt, az első darabok már le is jöttek szalagról a bajor márka dingolfingi üzemében. Bár 1978 óta a 7-es sorozat mindig kapott egy páncélozott változatot, ez az első alkalom hogy ez tisztán elektromos hajtással készülhet majd, feltehetően iszonyat súlya lesz, mondta el a kíváncsiskodó újságíróknak Oliver Zipse, a BMW elnöke.
Azt már tudni lehet, hogy két villanymotor is hajtja, melyek 544 lóerős összteljesítményre képesek, viszont a páncélozás mértéke kérdésessé teszi a hatótávot, bár azt azért vegyük figyelembe, mielőtt elkezdünk nevetgélni, hogy egy politikus vagy celeb nem 1000 kilométereket fog ilyenekben utazgatni. Egyelőre arról sincs pontos információ, hogy milyen védelmet kap majd, de mi biztosak vagyunk benne, hogy erős lesz.
Ennek a páncélozott járműnek az elődje, az alapvetően kék lámpákkal is felvértezett VR6 -nál például a csomagtérelválasztó is páncélozott volt, illetve mindenhova 33 milliméter vastagságú golyóálló üveget pakoltak, de a biztonságot fokozta még az alvázpáncél és az önzáró üzemanyagtartály is. Ez így annyira erős volt, hogy egy AK-47-es géppuska lövedékével szemben is maximális védelmet nyújtott, de még a kézigránátok és 15 kilogramm TNT sem tudott kifogni rajta.
Ez is ilyen:
Valódi elnöki autó az orosz Rolls-Royce
Nem olyan meglepő amúgy ez a fajta új elnöki verda. A korábbi orosz-szovjet vezetők is szerették a stílust, amiben az Aurus Senat nem sokban tér el, már ami a kinézetét illeti. Lenin, a Szovjetunió első vezetője Rolls-Royce -t használt, Sztálin pedig egy Packarddal furikázott. Az első valamint a főtitkárokat rendszerint ZiSz és ZiL limuzinok szállították.
(Forrás: Vezess.hu // Borító: BMWGroup)