Miután hosszú évek után, több bajnoki cím és megannyi győzelem után otthagyta a Ferrarit a német versenyző, rendesen megkavarta a lapokat. Most aztán kapkodhatjuk a fejünket!
A 2015 -ben Red Bull Racingtől a Ferrarihoz igazoló, és sikert sikerre halmozó Sebastian Vettel távozását egy hete már, hogy bejelentette az olasz istálló, majd ezt követően a pilóta is megerősítette a hírt, sőt, egy közös sajtótájékoztató keretein belül jelentették be a szakítást. Már ennyi idő alatt is nagyon durván felkavarta az állóvizet. Mivel ez az idei idény is nagyon kérdéses, 2021 -től pedig egész biztosan nem a maranellóiak színeiben áll rajthoz, mindenki azt figyeli, mit lesz most. Sorra vesszük a sűrű eseményeket.
Sorra “rácsapják az ajtót”
Vettel egyelőre úgy tűnik, nem kell senkinek, legalábbis erre való utalás nem történt, illetve előrelépés sem a leszerződtetése ügyében. Ha igen, azt annyira titkolják mintha az 51 -es körzet után kutatnánk. Helmut Marko, a Red Bull motorsport-tanácsadója a Motorsport-Total.com című lapnak adott interjújában világosan közölte, oda nem térhet vissza a német pilóta, méghozzá ennek anyagi okai vannak. Vettel olyan összegért szerződtethető, amit még a Ferrari sem akart tovább vállalni, nemhogy egy Red Bull. Marko szerint a visszavonulás benne van a levegőben.
Olyan hírek kaptak szárnyra, miszerint a McLaren és a Renault is érdeklődik Vettel iránt, előbbit azonban Zak Brown maga cáfolta, elmondta, egyrészt nem számítottak a német távozására volt csapatától, épp ezért semmiféle tárgyalásokat nem kezdeményeztek, másrészt a Vettel helyére távozó Carlos Sainz helyett Daniel Ricciardo -t ültetik majd az autóba, így Vettel számára nem maradt hely. Amennyiben csak a Renault marad opció, Zak szerint is a német pályafutásának végét jelentheti a Ferraritól való távozása.
Ugyanilyen határozottan nyilatkozott a jövőre Aston Martinná alakuló Racing Point csapatfőnöke, Otmar Szafnauer is. Vettel igaz, hogy világbajnok, ám Otmar azt nyilatkozta, hogy “… mi inkább a jelenlegi versenyzőinket részesítjük előnyben. Ha megadjuk nekik a legjobb autót, akkor ők is futamgyőztesekké, sőt világbajnokká válhatnak... ”
Sőt, a sokáig emlegetett Mercedes is kizárt, bár Bottas alatt nem olyan stabil a talaj. De utóbbira semmiféle bizonyíték nincs, úgyhogy mi a bulvár unatkozó, uborkaszezonban sínylődő firkászai kitalációinak tudjuk be egyelőre.
Sebastian Vettel #5 on Twitter
Our one & only 🥰❤ #Vettel #Seb5 #F1 https://t.co/EDZ68DD9Vk
Sainz nagy esélye ez!
Az olaszok két évre szóló stabil szerződést kötöttek a 25 éves Carlos Sainz -al. A maranellóiak bíznak abban hogy a Ferrari történetének legfiatalabb párosával most nagyot húznak visszatérnek végre a Forma-1 -be és végre maguk mögé utasíthatják a Mercedest. Leclercnek is jót fog tenni, hogy egy hozzá hasonló, viszonylag új és kiváló versenyzőt raknak mellé, mint amilyen ő is. Sok sikert kívánunk neki, ezúton is.
Sainz helye még ki sem hűlt, a McLaren már le is szerződtette Daniel Ricciardo -t, majd nem sokkal később a veterán Alonso is feltűnt a színen, hogy visszatérne a száguldó cirkuszba, mondjuk éppenséggel az üresen porosodó Ricciardo ülésébe. A volt versenyzőt azóta folyamatosan kérdezgetik, legutóbb csak annyit válaszolt, nincs még mit bejelentenie.
Kapcsolódó:
Egyre közelebb az új csapat a Forma-1 -hez
A 2019 -ben alapított Panthera Team Asia F1 akár már 2022 -től a száguldó cirkusz állandó szereplője lehet, persze ez nem olyan meglepő hír, hisz 1-2 éve már lehet róla hallani. Az viszont meglepett minket, hogy mennyire célegyenesben van a dolog.
(Borító: Twitter // Sebastian Vettel)