Hirdetés ▼

Támogatás

Az olasz luxusóra, amit Sylvester Stallone emelt fel

Az Officine Panerai az Olasz Királyi Haditengerészet kedvence volt, sok karórát gyártottak oda, most pedig már 69 boltjuk van világszerte és a kézműves óragyártás egyik legmeghatározóbb szereplője ez a márka.

A legendás óra története egészen 1860 -ig nyúlik vissza, ekkor alapította Giovanni Panerai Firenzében a Ponte alle Grazie hídon kis óraboltját, mely nem csak új órákat adott el, hanem szervizként is funkcionált, illetve a város első órakészítő iskolája lett. A 20. század elején a Piazza San Giovannin található Palazzo Arcivescovile-ba költözött, és Orologeria Svizzera néven működött tovább.

A bolt 2001 óta megint nyitva van, és a mai új modellek mellett a történelmi darabokat is meg lehet ott szerezni, bár tény, hogy ára van egy ilyen csodának.

Giovanni Panerai 1861 -től egészen a második világháború végéig ellátta az Olasz Királyi Haditengerészetet különböző hadiipari kütyükkel. Egyebek közt olyan eszközökkel is ellátta a haditengerészetet, mint navigációhoz használt kéttükrös szögmérők, kronométerek, valamint mechanikai kalkulátorok. Az 1930 -as évektől a Decima Flottiglia MAS számára iránytűket és mélységmérő eszközöket gyártott, és csak 1936 -tól kezdett el órákat gyártani a haditengerészet számára.

A Decima Flottiglia MAS kommandós búvárcsoportjának olyan órákat gyártott, melyeken a kijelző számlapja látható volt az akkor a Panerai által szabadalmaztatott rádiumalapú portól, a Radiomirtól. Ezt a szerkezetet 1940 -ben továbbfejlesztették, 1949 -ben pedig a Radiumir -t leváltotta a trícium alapú, szabadalmaztatott világító anyag, a Luminor. Az 1950 -ben megjelent új modell erről kapta a nevét.

Valódi ismertsége azonban Sylvester Stallone -nak köszönhető, aki a Daylight – Alagút a halálba forgatásakor talált egy Panerai órát, és annyira megtetszett neki, hogy barátjának, Arnold Schwarzeneggernek it szerzett egyet. Ettől kezdve mindkettőjükön karján feltűnt még a forgatások közben is a Panerai, úgyhogy a világhírnév felé vezető út gyakorlatilag egészen sima volt, de ehhez egy kis adag szerencse is párosult az egyébként kifogástalan és prémiumnak számító Panerai modellek számára.

Az 1996 -os felbukkanása a Daylight -ban már akkora értéket adott a brandnek, hogy felvásárolta 1 évvel később a Richemont (ma Vendôme Luxury Group), ami azzal próbálta szinten tartani az érdeklődést, hogy a régi modelleket is piacra dobta. A dolog bejött, ma 69 boltjuk van világszerte, még a totális luxusnak számító Miami dizájnnegyedben is.

A vállalat mostani ügyvezetője, Angelo Bonati az, akinek köszönhető, hogy ma a Panerai karórák szorosan összefonódnak a hajózással. 2000 -ben vette át a cég vezetését, 2005 -ben pedig Panerai Classic Yachts Challenge néven elindította a vállalat klasszikus jacht regatta világszintű szponzorációját, az ezt követő évben pedig megvásárolta az Eilean névre keresztelt, 1936-ban készült vitorláshajót, melyet végül a három évig tartó teljes felújítás után bocsátottak újra vízre. Az Eilean jelenleg Olaszország leghíresebb hajója a sztorija miatt.

Tiszteljük óráink gyönyörű, páratlan dizájnját – nem csak az esztétika, hanem az identitás értelmében is. A dizájn és az identitás ezen kombinációja továbbra is a Panerai fókusza marad.
– mondta el Bonati, a vállalat ügyvezetője.

Stallone és Schwarzenegger után mára már Brad Pitt, Pierce Brosnan, Jason Statham, Orlando Bloom és Daniel Boulud is előszeretettel és büszkén viseli magán a Panerai fényűző óráit.

Ezeket is ajánljuk:

Mutatunk 3 férfias órát, amit érdemes hordani! ” SzevaszFaszi.hu

A férfiak igazán kötődnek a tárgyaikhoz, ehhez az 5 órához pedig csak azt lehet. Főleg mert stílusosak, és mert elképesztően menők. Omega Speedmasterként látta meg a napvilágot, és elkísérte Niel Armstrongot, Buzz Aldrint és a NASA-t a Holdra.

Borító: Unsplash | Forrás: Roadster)

⬇ Oszd meg a barátaiddal is!


Kapcsolódó cikkeink ▼