A koronavírus jótékony hatása, hogy a megapolisz lakosai a tömegközlekedés helyett inkább biciklire pattantak.
Az őrült népszerűségnek örvendő és tökéletesen megszervezett, New York fő mozgatórugóját képező metróközlekedés szemmel láthatóan sokkal kevesebb utast visz mióta megjelent az Egyesült Államokban is a koronavírus. A Citi Bike adatai alapján idén március 11. -ig hirtelen majdnem a duplájára nőtt a közbringa-szolgáltatást használók száma, míg tavaly ilyenkor 310 ezren hajtották meg ezeket a kék drótszamarakat, most ez a szám 517 ezerre nőtt.
Ha nem lenne ez a statisztika a rutinos nagyvárosiak akkor is saját szemükkel láthatják azt az életmódváltást ami szükségszerű és felelősségteljes döntés volt a lakóktól. A Manhattant Brooklynnal és Queensszel összekötő négy híd bringaforgalma is jelentősen megnövekedett, március 9-én 21 ezren keltek át kétkerekűekkel, míg tavaly ilyenkor ugyanezen a napon ez mindössze 14 ezer volt.
Te is tégy így Budapesten! Nem csak a fertőzésveszély elkerülése végett, de egyéb tök jó oldala is van a melóba bicajozásnak:
EZÉRT tekerj a munkába az autózás helyett!
Dugó, kényelmetlen és kiszámíthatatlan tömegközlekedés, környezetvédelem, egészség. Ez rögtön csak 4 érv ami kapásból az eszünkbe jutott, és sorolhatnánk még nagyon-nagyon sokáig… A tömegközlekés egyik ismérve, hogy a mobilunkat nyomkodjuk, és amiért már ezredszer tettük meg ugyanazt az utat, unalmukban Messengeren cseszegetjük más ráérő ismerőseinket, hülye kvízjátékokkal zaklatjuk őket, vagy lövünk egy szelfit az Instára a mellettünk lévő ülésen nyáladzva szundikáló utastársunkkal pózolva.